Keresés eredménye

Tót atyafiak és a jó palócok

Nemrégiben két napot töltöttünk a Palóc Úton, és ízelítőt kaptunk a határon átívelő tematikus út látnivalóiból. Az ismerkedést a szlovákiai Hrušovban és a Cserhát egyik hangulatos kis falujában, Vanyarcon folytattuk.

2019.11.13.

9 évesen mászta meg a Tátra 14 csúcsát

A lengyel kisfiú néhány hónap alatt mászta meg többek között a Gerlahfalvi-, a Lomnici- és a Késmárki-csúcsot. Persze, mondhatjuk azt, hogy könnyű neki, hisz édesapja a tátrai hegymászás egyik élő legendája.

2019.09.26.

A Medves-vidék bazaltcsodái

A somoskői várnézés mellé kiváló kirándulós program lehet a vár szlovákiai oldalán található Somoskői és Macskalyuk kőbánya tanösvények bejárása. Mindkettő gyönyörű erdőkben, különleges geológiai képződményeket felvonultató Medves-vidéken vezet végig, amely a sokat látott túrázóknak is tartogat meglepetéseket. Nem is akármilyeneket.

2019.09.07.

Gőzmozdonnyal fel, kisvasúttal le a felvidéki Veporban

A mozdony dohog, sistereg és fújtat, majd nekiveselkedik a hamisíthatatlan kárpáti világba, a hegyi kaszálókkal övezett Betyár-hágóba tartó útnak. Mi, a mozdonyhoz hasonlóan, tele vagyunk „gőzzel”, hiszen a Vepor egyedülálló felvidéki kalandokat ígér: egy tájat, ahol a hegyi pásztorkodás még valamennyire élő hagyomány, kárpáti őserdők varázslatos hangulatát, egy erdei skanzent, a hegység túloldalán pedig egy erdei kisvasutazást.

2019.08.27.

Szurdoktúra a Szádelői-völgyben

A magyar-szlovák határtól néhány kilométerre egy, a hazai turisták által talán kevésbé ismert, de igen látványos kirándulásra csábító szurdokot találunk. Vadregényes kanyon, változatos sziklaalakzatok, virágos rétek és festői kilátások várnak ránk Szádelő völgyében. Érdemes legalább egy fél napot rászánni a felfedezésére, ha Észak-Magyarországon vagy Aggtelek környékén járunk.

2019.06.15.

Idő ostromolta várfalak Torna felett

Aki szereti a különleges hangulatú várromokat, annak a felvidéki Torna várát érdemes felkeresnie. A magyar-szlovák határtól mindössze négy kilométerre, Torna községtől északi irányban, immár 700 éve dacol az idővel egy mészkőhegy kúpján. Ha felkapaszkodunk a gerincen, tekintélyes méretű falmaradványokat és gyönyörű körpanorámát kapunk kárpótlásul fáradozásainkért.

2019.05.18.

Fák fölött sétáltunk a Bélai-Tátrában

Már az átadása óta fenjünk a fogunkat a szlovák lombkorona-tanösvényre, amely számos hazai társával ellentétben nem az ágak között, hanem egyenesen a fák fölött vezet, egy látványos kilátó is tartozik hozzá, a teteje pedig a tériszonyosok rémálmát rejti: egy rugalmas hálón lépkedve nézhetünk le a mélybe.

2019.04.06.

A Tátrán túl a Felvidéken

A Felvidék keleti részén magasodó Csergő-hegység gerince minden évszakban kiváló túraterep: tavasszal és nyáron madárfüttyös, virágos kirándulásra van lehetőségünk, csendes őszi estéken szarvasbőgés invitál sátrazásra, télen pedig lavinaveszély nélkül hótalpazhatunk. Mindezek ellenére alig ismerik, így „tömegre” sem kell számítanunk.

2019.01.27.

Füleki vár, a házakkal körbezárt történelem

A határtól alig húsz percre, Budapesttől csak kétórányi autózásra helyezkedik el, Füleket mégis viszonylag kevesen látogatják Magyarországról. Ez idáig valamiért nekünk is kiestek a látószögünkből a külföldi célpontok, amikor a magazin História rovatába kerestünk témát - kár volt. A Felvidék egyik legérdekesebb várához látogattunk el.

2018.12.31.

Elkészült a Tátra mesebeli jégtemploma

November 23-án megnyitotta kapuit a tarajkai jégtemplom, melynek témája idén a római Szent Péter- bazilika. A különleges látványosság jövő év áprilisáig várja a Tátrába érkező látogatókat.

2018.11.26.

Kipróbáltuk, milyen a fák fölött sétálni Szlovákiában

Alig vártuk, hogy meglátogathassuk a Bélai-Tátrában tavaly átadott, fenyőfák fölött kanyargó tanösvényt és a hozzá tartozó kilátót. Nem csalódtunk: a panoráma pazar, a 32 méterrel a föld fölött kifeszített, ruganyos hálón sétálgatni pedig szokatlan és emlékezetes élmény.

2018.10.30.

Csepegő világörökség - A Dobsinai-jégbarlang

A jégbarlang szó hallatán már élből egy nem mindennapi látványosságra számítunk, ráadásul a Szlovák Paradicsomban található az egyik legjelentősebb: 2000 óta a Világörökség része. Alig vártuk, hogy körbenézhessünk a jégbirodalomban.

2018.10.13.

Még klasszabb lesz a fák fölötti tanösvény

Ha a közeljövőben ellátogatsz a szlovákiai Bachleda-völgybe, a lombkorona-tanösvény mellett egy különleges turisztikai létesítmény is vár majd. A leendő látogatóközpont érdekessége, hogy a tervezői szándék szerint tökéletesen illeszkedik a tájba.