Keresés eredménye

A denevérek szuperképességei egy túrába sűrítve

Azt eddig is tudtam, hogy a különleges repülő emlősöknek rossz a PR-juk, mert éppenséggel nagyon is hasznos állatok. De a Pál-völgyi-barlang denevérlessel megspékelt túráján végig tátott szájjal hallgattuk a denevérek szuperképességeiről szóló szakvezetést.

Tóth Judit 2022.01.28

Biztos van olyan, aki zordnak és mozdulatlannak látja a havas pusztát. Egy helynek, ahol az égvilágon nem történik semmi. Nagy nyüzsgés valóban nincs, de a puszta ilyenkor is tele van érdekességgel, a hangulata pedig egészen különleges. Mi most minderről a Hortobágyon található Szálkahalmi tanösvényen szereztünk röpke benyomásokat.

Konfár Tibor 2022.01.26

A Kecskeméttől alig húsz percnyi autóútra fekvő Szikrai-Holt-Tisza és a szomszédos Alpári-rét az ősi, szabályozás előtti Tisza menti élővilág egyik utolsó megmaradt menedéke. Egy könnyed sétára kerestem fel ezt a varázslatos tájat, ám a jégbe fagyott ártéri világban olyan csodákra leltem, melyekről induláskor még csak nem is álmodoztam.

Tóth Judit 2022.01.18

Nemrégiben egy különös helyen jártunk, egy nagy lépésnyire Tiszafüredtől, az Egyek-pusztakócsi mocsaraknál. Amikor megszerveztük ezt az utat, álmunkban sem gondoltuk, hogy ilyen gyönyörű időnk lesz, vakító fehér hóval és szikrázó napsütéssel.

Soós Lajos 2022.01.11

Az év végi, év eleji családi programok és hatalmas punnyadások után január második szombatján a Közép-dunántúli Piros útvonalán kirándultunk. Ez alkalommal elköszöntünk a Bakonytól, és beléptünk a Vértes semmihez nem hasonlítható világába. A szombati ritkább tömegközlekedés miatt ezúttal rendhagyó logisztikával oldottuk meg a táv lejárását, két részletben nyomtuk le az aznapi etapot.

Ritka ludak tűntek fel a Fertő melletti sokaságban

A különös szépségű apácaludak ritkán tűnnek fel a kontinens belső területein. Pár napja azonban a Fertő tónál sikerült videót készíteni hét példányról. A faj nemcsak szépsége miatt érdemel figyelmet, de számos meglepő érdekesség is kapcsolódik hozzá.

2022.01.28.

Télbarát útvonalak a Mecsektől a Bükkig – Túraajánló

Bár még távolinak tűnik, mégiscsak közeledik a tavasz, amit most, január végén abból érezhetünk leginkább, hogy egyre hosszabbodnak a nappalok. Ez nekünk, túrázóknak külön öröm, hiszen egyre többet lehetünk kint a természetben. A Természetjáró.hu túratippjei közül szemezgettünk.

2022.01.27.

Mi legyen 2022-ben az Év Vadvirága?

Az Év Vadvirága címért idén is három jelölt verseng. A napokban elindult a szavazás, a voksokat március 1-jéig lehet leadni. A döntés nem könnyű, hisz mindhárom jelölt csodaszép.

Mennyit eszik egy vidra egy éjszaka alatt?

A címben szereplő kérdést persze általánosságban nem tudjuk megválaszolni, de egy konkrét állat és egy konkrét hely esetében választ kaphatunk a kérdésre. Cikkünkben egy másik vidráról is írunk, Frodóról, aki nemrég érkezett a Petesmalmi Vidraparkba.

Okosabb vagy bioszból, mint egy hetedikes? – Kvíz

Tavaly hatalmas sikert aratott a nyolcadikos földrajz témájú kvízünk, és ezen felbuzdulva úgy gondoltuk, érdekes lehet más, szintén a természethez kapcsolódó általános iskolás tantárgy kapcsán is próbára tenni olvasóink tudását. A hetedikes biológiára esett a választásunk: a környezetvédelem, az élővilág működése, rendszerezése a téma. Sok sikert!

Elkezdődött a rókák koslatása

Ha kint ér minket a szürkület, előfordulhat, hogy fura, visítással kevert ugatást hallhatunk, ahogy az szerkesztőségünk tagjával is történt a minap. A hang forrása egy róka volt, amit gyorsan le is fotózott, és annak is utánajárt, miért csak most hallani a ravaszdiktól ilyen hangokat, azaz mi is az a koslatás.

2022.01.27.

Idén is vannak áttelelő darvak a Kígyósi-pusztán

Az utóbbi években már a téli időszakban is lehet találkozni darvakkal a Körös–Maros Nemzeti Parkhoz tartozó Kígyósi-pusztán. December végén még több ezer daru volt itt, a hó és hideg hatására aztán a többség elvonult, de ötven madár továbbra is kitart.