Keresés eredménye

Bányászkör a Gerecse keleti szegletében

Mindegy, milyen módon fedezzük fel e festői, dimbes-dombos tájat, az viszont biztos, hogy a Dorogi-medencébe invitáló túratematika nem csupán az ipari múlt mementóit, hanem a környék minden szépségét is bemutatja.

2024.02.19.

Kék utak Magyarországon

Α kék sáv a legfőbb országos turistaútjainkat jelöli, valamint egyes térségi jelentőségű, fő turistaútvonalak jelzésére is szolgál. Ez a szín szinte mindig hosszú utakat jelöl, ám van néhány kivétel. Összeszedtük az ország azon kékjelzésű útjait, melyek túramozgalom keretében csábítanak a terepre.

2023.10.26.

Piros úton a Dél-Dunántúl gyönyörű tájain

Bejárjuk Tolnát és Baranyát, a Somogy dimbes-dombos tájait, megismerjük a Szekszárdi-dombság löszhátait, a Mecsek változatos értékeit és a lankák közé zárt Zselic egyedi hangulatát. A Balaton partján véget érő piros út nem rövid, de nem is kell feltétlenül egyben végigjárnunk.

2023.08.16.

Az Öreg-Bakony legszebb tájain

A Bakony hegység központi és egyben legvadregényesebb része az Öreg-Bakony – vagy más néven Magas-Bakony –, amelyet egy magára valamit is adó természetjáró nem hagyhat ki. Van egy kiváló túratippünk e varázslatos vidék bebarangolásához, amely kötöttségek nélkül tárja elénk hazánk e természeti kincsekben oly gazdag és páratlan területét.

2023.08.12.

Végigjártuk a Balaton kék útját

Egy vérbeli túrázó a Balatonra is más szemmel tekint, mint a legtöbb kikapcsolódásra vágyó turista. A tó északi partszakasza nem csupán strandjaival, híres borvidékeivel és gasztronómiai kínálatával csábítja a táj szerelmeseit, turistaútjaival kevésbé ismert, ugyanakkor varázslatos helyszínekre is elkalauzol. Hogy erről meggyőződjünk, mi is bejártuk a Balaton saját kék útját, amely száz kilométeren keresztül tárta fel előttünk a környék izgalmas látnivalóit és páratlan természeti kincseit.

2023.07.24.
Az ország legszebb túrabélyegzői várnak a Kohász Kéktúrán

Konfár Tibor 2023.07.23

A Salgótarjántól Ózdon át Diósgyőrig vadregényes tájakon kanyargó Kohászok Útja szépségeivel és nehézségeivel életre szóló kalandokat ígér a vállalkozó kedvű túrázóknak. Egy páratlan kezdeményezésének hála, a nehézségekből immár eggyel kevesebb van.

Az Őrség és a Vendvidék legszebb túrái

Hazánk legnyugatibb szegletét – a festői erdőtájjal borított, dimbes-dombos Őrséget – természeti szépségén túl autentikus népi építészete is vonzó úti céllá teszi. Látnivalóinak felfedezéséhez és az őrségi hangulat megéléséhez van egy remek túratippünk.

2023.06.10.

Túratippek a Bakony bebarangolásához

Szelíden hullámzó, dimbes-dombos táj, vadregényes sziklatájak és szurdokvölgyek, történelmi látnivalók és páratlan panorámák. Dióhéjban így lehetne összefoglalni a Bakony változatos vidékét, aminek megismeréséhez összeszedtünk néhány bakonyi jelvényszerző túrát, melyek útvonalaiból és nevezetességeiből bárki kedvére csemegézhet.

A Dél-dunántúli Piros legszebb túraútjain

Soós Lajos 2023.05.31

Most, hogy végeztünk a Közép-dunántúli Pirossal, régi adósságunk törlesztésébe kezdünk, és hazai vizekre evezünk. Folytatjuk a Szekszárdtól Siófokig tekergő Dél-dunántúli Piros túra teljesítését, amely során 320 km-t fogunk megtenni a piros sávon, s eközben több mint 5200 m szintemelkedést is le fogunk gyűrni.

A Mecsek legszebb részeit fűzi fel a Baranya megyei túramozgalom

A soron következő jelvényszerző túránk első pillantásra elég nagy vállalkozásnak tűnhet, ám ha elhivatott természetjárók vagyunk, és a kijelölt útvonalak követésével szemben előnyben részesítjük a saját magunk által megtervezett, komplex túraterveket, akkor e mecseki expedíció teljesítésével valóban a hegység turistájává, igazi ismerőjévé válhatunk.

2023.05.18.

Börzsönyi Kéktúra

Sokféleképpen megtervezhetjük egy táj felfedezését, de egy túramozgalom mindig kényelmes választás azoknak, akik nem akarnak bajlódni az útvonaltervezéssel, a látnivalók és más hasznos információk összegyűjtésével. Mi ezúttal a Börzsönyt megkerülő, mintegy 66 km hosszú kék utat ajánljuk nektek.

2023.04.21.

A Közép-Dunántúl piros útján

Egy vándorút, amely bebarangolja a varázslatos Bakonyt, megmutatja a Vértes egyedi értékeit, valamint feltárja előttünk a Gerecse rejtett szépségét. E nagyszerű túra teljesítésével nemcsak több jelvényt gyűjthetünk be, de a hazai tájak igazi felfedezőivé is válhatunk.