Keresés eredménye

Kalandozás a Bakony őserdejében – Burok-völgy

Soós Lajos 2021.04.20

Nagyon vártuk, hogy a Közép-dunántúli Piroson való vándorlás során elérjük a mozgalom leglátványosabb szakaszát, a Burok-völgyet. A túranap azonban nem csak a Burokból állt, bolyongtunk még a Tési-fennsík hatalmas bükköseiben, nevezetes barlangokat, forrásokat érintettünk, pihentünk a hamuzsírfőzés emlékénél, és a napot egy ultraortodox megoldással fejeztük be.

A Közép-Dunántúl piros útján

Egy vándorút, amely bebarangolja a varázslatos Bakonyt, megmutatja a Vértes egyedi értékeit, valamint feltárja előttünk a Gerecse rejtett szépségét. E nagyszerű túra teljesítésével nemcsak több jelvényt gyűjthetünk be, de a hazai tájak igazi felfedezőivé is válhatunk.

2021.04.08.

Fedezd fel a Déli-Bakony sokszínű vidékét

Nyomába eredünk a Bakony híres zsiványának, felfedezzük a Hertelendy-erdő kísérteties kastélyát, megmászunk egy látványos kövekkel borított bazaltkúpot, és egy sziklás völgyben megbúvó festői kolostorromhoz is ellátogatunk. Mindez a Bakony egy kevésbé ismert, tömegek nélküli változatos részén vár ránk.

2021.04.06.
Túra a Bakony legvadregényesebb részén

Lánczi Péter 2021.04.02

A Bakony hegység központi és egyben legvadregényesebb része az Öreg-Bakony – vagy más néven Magas-Bakony –, amelyet egy magára valamit is adó természetjáró nem hagyhat ki. Van egy kiváló túratippünk e varázslatos vidék bebarangolásához, amely kötöttségek nélkül tárja elénk hazánk e természeti kincsekben oly gazdag és páratlan területét.

Látványos hazai kilátópontok

Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő természetes kilátópontokat. Ezek a helyek az év minden évszakában ugyanolyan jók, csak éppen más-más élménnyel ajándékoznak meg.

2021.03.29.
A misztikus Burok-völgy, ahol megállt az idő

Konfár Tibor 2021.03.18

A zord sziklák rejtett zugaiban a jégkorszakból itt rekedt növények kandikálnak, a fák törzsein fél évszázaddal ezelőtt felfestett kék jelzések mutatják az utat, árnyas, misztikus légkör, érintetlen őserdei hangulat, melyet így tavasszal a mindent átható medvehagymaillat lengedez körül, Bakonykútitól egészen Királyszállásig éppen egy tucatnyi kilométeren: ez a Burok-völgy.

Szélmalomharc a Palotai-Bakonyban

Soós Lajos 2021.03.16

Rendhagyó módon erre a Bakonynána és Inota között vezető túrára is erősítéssel érkeztünk, velünk tartott a legkisebb fiunk és a keresztfiunk. Eredeti terveinkben Várpalota volt a végállomás, de ezt az első nap körülményei borították. Cserébe viszont így több időnk volt ismerkedni az útba eső természetes és épített csodákkal. A túra fénypontja a Vár-völgy volt, melynek hatalmas, mogorva sziklái teljesen magukkal ragadtak bennünket.

A Bakonyban –20 fok alá hűlt a hőmérséklet

Magunk mögött hagytuk az idei tél eddigi legfagyosabb éjszakáját. Az ország több pontján is –15 foknál hidegebb volt, a hóval borított Bakonyban még ennél is kevesebbet mértek. De vajon mi volt a helyzet Zabaron, amelynek neve összefonódott a hidegrekordokkal?

2021.01.18.

Savanyó Jóska, a bakonyi betyár – 2. rész

Savanyó Jóska nevével sok helyen találkozhatunk a Bakony-vidéken. A térképen több barlang is viseli a nevét, ami nem meglepő, hisz egykoron a betyár rejtekeként szolgáltak ezek az üregek. Hogy ki volt valójában a legendás rabló, hogy bandájával milyen bűncselekményeket követett el, azt az első részből már megtudhattuk. Most elfogásának történetét és az ezt követő éveit ismerhetjük meg.

2020.12.31.

Savanyó Jóska, a bakonyi betyár – 1. rész

Akár egy hollywoodi gengszterfilm is kikerekedhetne a legendás betyár életéből, akinek a nevével bakonyi kirándulásaink alkalmával több helyen is találkozhatunk. Hogy ki volt valójában Savanyó Jóska, hol bujdosott, miként élt az utolsó éveiben? Kétrészes történetünkből megtudhatjátok.

2020.12.22.

Sziklaélmények a Keleti-Bakony erdőrengetegében

Ezt a kényelmes szurdoktúrát alighanem sok Bakony-járó ismeri, ám megunhatatlan sziklás környezetét főként a lombhullás utáni időszakban érdemes felkeresni. Ilyenkor egy-két szomszédos magaslatra is megéri felkapaszkodni, mert a téli ragyogás még lenyűgözőbbé teheti az egyébként is szép panorámát. Aki pedig még sosem járt erre, az egy kihagyhatatlan túraélménnyel fog gazdagodni.