MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: bakony

2018.06.09 10:00
Hűs szurdokok forró napokra – 2. rész
Sokféle bakancslista létezik. Van tavas, hegyes, vízeséses, mi most egy szurdokoshoz ajánlunk ismert és kevésbé ismert magyarországi célpontokat, amiket egyszer mindenkinek be kell járnia.
2018.06.08 12:30
Zöld úton a Bakonyban, avagy Rómer Flóris nyomában
Szelíden hullámzó, dimbes-dombos táj, vadregényes szurdokvölgyek, történelmi látnivalók és páratlan panorámák. A Bakony vidéke és a benne kanyargó Rómer Flóris-emlékút ezeket nemcsak mind tudja, de végigjárásával – a hegység első tudományos kutatójához...
2018.05.25 12:30
Ezeken a helyeken sétálhatsz a lombkoronában
Éppen egy évvel ezelőtt adták át a kaszói lombkorona-tanösvényt, azóta pedig szinte gombamód megszaporodott a hasonló erdei objektumok száma. Ha szereted ebből a rendhagyó perspektívából megcsodálni a természetet, most elmondjuk, hol teheted ezt meg.
2018.05.20 08:00
Látványos hazai kilátópontok – 2. rész
Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő...
2018.05.18 13:30
Bakonyi rompiknik és mesés tiszafás
Bakancslistám top 5-jében régóta ott szerepel a szentgáli tiszafás, mint az egyetlen nagy kiterjedésű hazai, természetes tiszafa-előfordulás. Eddig valamiért nem jutottam el ide, ezért is örültem a májusi bakonyi kirándulásnak. És ha már Bánd felé vettük...
2018.04.07 10:00
Esterházy-örökség az erdő mélyén – Hubertlaki kulcsosház
Hosszú ideje nem voltunk már háznézőben a Bakony-vidéken, és ezen gyorsan változtatni kellett. Az erdészeti szálláshelykínálatot böngészve akadt meg a szemünk az Ugodhoz közeli Hamuházi-réten rejtőző, pár éve teljes körűen felújított, az interneten...
Varázslatos hazai vízesések
Bár Magyarország nem a hatalmas, hömpölygő zuhatagairól híres, azért itthon is találunk különleges vízeséseket, amelyek köré megéri kirándulást szervezni. A hazai „klasszikusok” mellé összegyűjtöttünk még néhány kevésbé ismertet, amitől garantáltan eláll majd a lélegzeted. Bakancslistagyanús mind. 2018.03.30 09:00
Idén új útvonalon halad a Fjällräven Vándortúra
Nyáron ötödik alkalommal rendezik meg Magyarország egyik legjelentősebb szervezett többnapos gyalogtúráját. A 112 kilométeres Fjällräven Vándortúra ezúttal a Bakony és a Balaton-felvidék legszebb vidékein kanyarog, és március 12-tól lehet rá jelentkezni.  2018.03.13 10:00
A bakonyi dinoszauruszoknak nem kellett tartaniuk a T. rextől
A kétezres évek elején a Bakonyban szenzációs őslénytani leletekre bukkantak a kutatók, köztük az első hazai dinoszaurusz csontjaira. A Magyar Természettudományi Múzeum kiállításán nemcsak a magyar dinókkal, de a gerecsei krokodillal és a mecseki Jurassic Parkkal is megismerkedhetünk. 2017.12.04 09:30
Töltsd a természetben az első téli hétvégét! – Programajánló
Eljött az első hószállingózások ideje, és nincs is szebb, mint ezt az idilli képet a természetben szemlélni. Mikulástúrákat ajánlunk a hétvégére. 2017.11.29 11:51
Ti küldtétek – Őszi tájak
Rengeteg szép őszi fotót kaptunk tőletek az elmúlt hetekben A nap fotója felhívásunkra, de mivel sokat nem tudtunk ezekből megmutatni nektek, most egy kis összeállítást készítettünk a legjobbakból. 2017.11.13 14:26
Hidak, amelyek megérnek egy kirándulást – 2. rész
Öt helyszín, öt híd, amely ismert vagy kevésbé ismert túraútvonalakhoz kötődik. Hidak, amelyek az építészet iránt kevésbé érdeklődőknek is remek alkalmat adnak egy kis kimozdulásra. 2017.11.12 09:00
Meglepetés a Bakonyi Barangolás teljesítménytúra végén
Hetven kilométernyi túra őszi tájakon, közel kétezer méter szintemelkedéssel. Az Öreg-Bakony megannyi látványos részét érintettük és meghódítottuk, és mindvégig nagyon kellemes időben barangolhattunk. 2017.10.10 11:29
Balaton-felvidék akármikor, akárhányszor
Kilátók, fantasztikus panorámák, balatoni borok, egyedi építészeti emlékek. Többször bejárt, ismert utak és vadregényes, ritkán látott tájak. Ismerősök, barátok, remek csapat, jó hangulat, és még eső sem lett a Bauxitkutató 30 teljesítménytúrán. 2017.08.23 11:08
Már a lombok között is sétálhatsz a Bakonyalján
Újabb turisztikai látványossággal bővült a Súri-Bakonyalja. Augusztus 19-én egy 80 méter hosszúságú lombkoronasétányt adtak át súri Urasági szőlőben.  2017.08.22 14:34
<< 1 2 3 4 5 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. június
Majoros Ildikó:
Kéken is az égig
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...