MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

HOSSZÚLÉPÉS

2017.01.18.
A Börzsöny havas kapuja
Alig vártuk már Katával, hogy egy igazi téli túrán járjuk az erdőt, behavazott tájjal és a tél minden idilljével. A hétvégén megkaptuk, de még többet is, mint amire vágytunk.
2017.01.11.
„Buék 20”
Túrázós jubileumi újévköszöntés a budai hegyekben szikrázó napsütéssel, farkasordító hideggel és lelkes szervezőkkel.
2017.01.03.
Szilveszteri evezés a gőzölgő patakon
Van egy hely Magyarországon, ahol még télen is lehet vízitúrázni. A víz kristálytiszta, meleg, tele van apró halakkal, és nem a fővárosi állatkert pálmaházában található.
2016.12.15.
Térképészsegéd voltam egy napig
A 2017-es Gerecse 50 teljesítménytúra itinertérképének elkészítéséhez kellett terepre mennünk. Illetve nekem nem, csak a Magyar Természetjáró Szövetség térképészének, és én elkísértem.
2016.12.07.
Kálváriajárás a Börzsönyben
Vallási szertartás nélkül, de a természet áhítatával jártuk végig a Márianosztráról Kismarosra vezető kálváriás túrát.
2016.12.02.
Ködvarázstúra a Börzsönyben
Ki akarna szürke, ködös tájat látni, és kopasz fák között sétálni egy őszutótól lecsupaszított erdőben? Mi. Miért? Mert a Börzsöny ilyenkor egyedi hangulattal, sejtelmes kilátásokkal ajándékoz meg.
Vendégségben a somogyi erdőkben
Az egész nap szakadó eső ellenére is kiderült, hogy nagyot nem tévedhet, aki Zselicet veszi célkeresztbe. 2016.12.01.
Kőről kőre a Bakonyban
Dombokon és hegyeken, réteken és erdőkben, patakokkal és barlangokkal tarkított változatos tájon fedeztük fel a Bakonyt, és a nap végére igencsak elfáradtunk. 2016.11.24.
Sümegi vár, ahol egy percig sem fogsz unatkozni
Rezi és Tátika vadregényes romjai után kíváncsiak voltunk, mit nyújthat Magyarország egyik legépebben megmaradt vára, a sümegi, amely azon kívül, hogy az előzőekhez szinte „bolhaugrásnyira” található, a Várhegyet uraló impozáns alakjával már messziről hívogatja az utazót.  2016.11.21.
Bőrig áztunk a Bud Spencer-emléktúrán
A nyáron elhunyt Bud Spencerről (Carlo Pedersoli) már sokan és sokféleképpen megemlékeztek, így a természetjárók sem kivételek, akik november 12-én a szakadó eső ellenére is gyalogtúrával emlékeztek a Mesterre.  2016.11.17.
Az este, amikor a Cuha-völgy fehérbe öltözött
Gyorsan folyó vizek, lassuló esőcseppek, és az év első estéje az égtől a földig kékben: a természet leglátványosabb átalakulása az iroda helyett most szerencsére a Bakony szívében ért. 2016.11.16.
Műalkotássá változtathatjuk az egész erdőt
Egy népszerű túraútvonalra tervezték az általunk is bejárt „land art-túrát”, de az országban bárhol máshol te magad is megcsinálhatod. Gyerekeknek találták ki, de felnőttek is elkezdhetik. Én megtettem. 2016.11.14.
A tűz, a víz és a jég vonzásában Izlandon - 4. rész
Izlandi utunk utolsó két napján a déli és dél-nyugati partot néztük meg. Hajóztunk a Jökulsárlón-gleccserlagúnában, megcsodáltunk rengeteg vízesést, láttuk kitörni a Stokkur-gejzírt és megmártózunk a Blue Lagoon termálfürdőben. 2016.11.13.
Hat vulkán útja a Börzsönyben
Nem telik el hétvége teljesítménytúra nélkül, és számunkra sem telhet másként a szabadidő, mint természetjárással. Ezúttal a Börzsöny délnyugati táját szemeltük ki egy kis szombati testmozgásra, hogy az Orbán Imre által szervezett túrán hullámvasutazzuk végig a környék egykori tűzhányóit.  2016.11.09.
Égen-földön Tihany körül
A Balaton félszigete már sokadszorra merül fel könnyű, de sokat mutató, néhány órás túra kapcsán. Most kivételesen újdonságot is tartogat, aminek ugyan csak félig örültünk, de az út zárása bőven kárpótolt. 2016.11.04.
<< 1 2 3 4 5 6 >>

2016. december
Árvai Mátyás:
Winter is coming...
Gerecse 2017 - Már lehet online nevezni!
A 36. Gerecse 50 távjai 2017-ben sem változnak, a klasszikus 50-es mellett 30, 20 és 10 km-es szakaszok...