MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

HOSSZÚLÉPÉS

2019.10.17.
Egy eldugott kis csoda a Csepel-sziget déli szegletében – Lórév
Ráckevétől mintegy 6 kilométerre, a Csepel-sziget déli részén bújik meg egy takaros kis szerb nemzetiségű község, Lórév. Az alig 300 fős település fekvése már csak a Duna közelsége miatt is páratlan, mégis viszonylag kevesen ismerik. Pedig lenne miért...
2019.10.10.
Gyönyörű kilátóhelyek és romtemplomok a Balaton északnyugati szegletében
A Fülöp-hegyi kilátó a fülöpi, az ecséri, az avasi templomrommal és a Szent Mihály-dombi kápolnával összekötve tökéletes egynapos kirándulóprogram az év bármely szakában. A színesedő lombok látványa és a Balaton közelsége pedig hab a tortán az őszi...
2019.10.06.
Balatoni kilátóhelyek, ahonnan csodás az őszi panoráma
Végre itt az aranyló ősz, amikor még azok is szívesen kirándulnak, akik egyébként nem nagy természetjárók. Színes lombok alatt sétálhatunk, és ehhez jön hozzá a meleg őszi táj, a madárricsajtól hangos erdők tüdőt tisztító illata. Bámulatos panorámákat...
2019.10.03.
Bámulatos folyó vájta ősvilág – Páris-patak völgye
A Páris-patak szurdoka alig 350 méter hosszú, kanyargós, néhol csupán 2–3 méter széles, 20–30 méter magas, „hullámzó” falakkal szegélyezett völgy. Ezt a nem túl nagy távot igen hamar be lehet járni, viszont az egykori folyó vájta, megkövült ősvilág...
2019.09.27.
Kéktúra light – Első lépések a Kék útján
Éjszakai sztúpatúra, csalánban alvás, mezítlábas gyaloglás, pazar kilátás, gombagyűjtögetés, ládavadászat, erdei apróságok. Életem első kéktúrája igazán izgalmasra sikeredett.
Mi is újra gyerekek lettünk a Gyadai Tanösvényen
A Naszály északi lábánál kialakított körtúra főleg akkor tökéletes választás, ha gyerekkel vágsz neki, de egy kellemes ősz eleji séta helyszíneként sem utolsó. Szakadék felett átívelő függőhídon lépdeltünk és hosszú pallósoron vesztünk bele a sűrű...
Ha a horvát drámakirálynő tombolni kezd
Ez a cikk nem egy zágrábi színházi előadásról szól, annál sokkal közelebb áll a természethez. Bár a főszereplő kétségkívül heves, drámai és szeszélyes, ha ő színre lép, nem nagyon hagy helyet másnak. 2019.09.24.
Európa legnagyobb vízesése és legdíszesebb városkája
Svájcban egymást érik a szebbnél szebb természeti csodák, de egy biztos: a Rajna-vízesést muszáj megnézni, ha errefelé járunk. A kiruccanást mi egy másik bakancslistás helyszínnel, a középkori várossal, Stein am Rheinnal kötöttük össze. Sok fotó következik. 2019.09.23.
Tündérmesébe illő kiruccanás a Tisza-tavi Göbe-tóhoz
Furán hangzik, de valóban így van, tó a tóban, ez volt az úti célunk szeptember utolsó nyári hétvégéjén. A Tisza-tó egyik rejtett kincsét, a Tiszavirág Ártéri Sétaút és Tanösvényt fedeztük fel, igazi vadregényes élmény volt, és a végén a bátraknak, azaz nekem, egy kihagyhatatlan, idei utolsó szabad vízi csobbanás is belefért a tündérrózsákkal teli Göbe-tóba. 2019.09.21.
Fényűző épület a Duna fölé magasodó sziklán – A Hohenzollern-kastély
Aki Németországban utazgat, az előbb-utóbb (de inkább előbb) biztosan belebotlik egy csodaszép kastélyba, így az sem meglepő, hogy az internet tele van a témában toplistás összeállításokkal. Ezekben Sigmaringen kastélya is előkelő helyen szokott szerepelni, története pedig összefonódik az inzigkofeni hercegi parkkal, ami nem ám egy szokványos angolkertecske, mint elsőre gondolnánk, hanem egy vadregényes erdő sziklákkal, hidakkal és a rajta keresztülcsordogáló Dunával. 2019.09.18.
Középkori utcákon és virágözönben a Boden-tó körül
A Boden-tavat övező festői településeken akkor is belebotlunk valamilyen jelentős és lenyűgöző történelmi emlékbe, amikor csak úgy, cél nélkül barangolunk. Volt, ahol mi is ezt az elvet követtük, de a konstanzi székesegyházat és a milliónyi virággal benépesített Mainau szigetet muszáj volt töviről hegyire bejárnunk. 2019.09.03.
A bevehetetlen erődöt és szemérmetlen szobrokat rejtő német város
Singen neve ismerősen cseng? Nem? Pedig a Boden-tó és a svájci határ közelében fekvő német települést érdemes kitűzni úti célként: innen hetekre elég látnivalót érhetünk el kényelmesen, de ha egyhelyben maradnánk, akkor sem fogunk unatkozni. Egy egykori vulkánon, a Hohentwielen fekszik az ország egyik legnagyobb várromja, és a takaros épületek között sétálva is érdekes meglepetésekre bukkanhatunk. 2019.09.02.
Koloska-völgyi kirándulás vadregényes sziklákkal és festői kilátásokkal
Balatonfüredről induló izgalmas körtúra két kilátóval, csodaszép panorámapontokkal és a Balaton-felvidék egyik legváltozatosabb erdei útvonalával. A Koloska-völgy pedig sokkal érdekesebb, mint amilyet kisebb ismertsége miatt elfoglal a túrázók körében.  2019.08.31.
Tömeg nincs, vadon, az van – Szurdoktúra a Bakonyban
Árnyas lombsátor, burjánzó aljnövényzet, sziklás patakmeder, mohás kőtömbök, bedőlt fák és izgalmas drótkötélpálya. Ördög-árok és Kő-árok. Bejártuk a Magas-Bakony egyik legszebb túraútvonalát, és nem bántuk meg, valamit megéreztünk a Bakony vadságából.  2019.07.20.
Bakony-járók paradicsoma – Cuha-völgy
Nem véletlen, hogy a Magas-Bakony egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. Egyszerre vadregényes, könnyen bejárható, és olyan magával ragadó a táj, hogy szinte észre sem veszed, hogy legyalogoltál néhány kilométert a Cuha patak szurdokában. Magas vízálláskor patakátkelések, köveken való ugrálások adják a túra sava-borsát. 2019.06.29.
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. október
Ángyán Krisztián:
Vintgar-szurdok
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...