MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

HOSSZÚLÉPÉS

2019.07.20.
Tömeg nincs, vadon, az van – Szurdoktúra a Bakonyban
Árnyas lombsátor, burjánzó aljnövényzet, sziklás patakmeder, mohás kőtömbök, bedőlt fák és izgalmas drótkötélpálya. Ördög-árok és Kő-árok. Bejártuk a Magas-Bakony egyik legszebb túraútvonalát, és nem bántuk meg, valamit megéreztünk a Bakony vadságából...
2019.06.29.
Bakony-járók paradicsoma – Cuha-völgy
Nem véletlen, hogy a Magas-Bakony egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. Egyszerre vadregényes, könnyen bejárható, és olyan magával ragadó a táj, hogy szinte észre sem veszed, hogy legyalogoltál néhány kilométert a Cuha patak szurdokában. Magas vízálláskor...
2019.05.31.
A Zemplén egyik legfestőibb vára – Boldogkő
Hogy melyik Magyarország leglátványosabb vára, arról megoszlanak a vélemények, de ha a legszebb fekvésűt keressük, akkor a függőleges sziklafalakkal körbevett, Bodókő-hegyen magasodó Boldogkő vára bizonyosan az élmezőnyben végez. Az Oroszlánszikla gyilokjárója...
2019.05.26.
A Teve, a Mackó és a Nagy-Kevély a Pilisben
Zöldellő lombkoronák, virágillat a levegőben. Kell ennél több egy kiránduláshoz? Mi a Pilisbe ruccantunk ki, ahol egy nem túl nehéz, viszont látványos túrát jártunk be, ami ideális célpont lehet akár gyerekkel is. Van benne szikla, két barlang, egy „egri...
2019.05.23.
Szürreális életképek a dunaújvárosi erdőből
Ha a Dunai Vasmű mellett bevetjük magunkat a kiserdőbe, hirtelen mintha egy furcsa, régi sci-fiben találnánk magunkat: a gyár kiszolgált, hatalmas gépeit évtizedekkel ezelőtt a fák között állították fel, mára pedig szépen körbenőtte őket a természet.
2019.05.16.
A legszebb bányató a Zempléni-hegységben – Megyer-hegyi tengerszem
Sárospatak közelében található hazánk egyik legizgalmasabb fekvésű állóvize, amelynek környezete ilyenkor tavasszal a legzöldebb árnyalatokban pompázik. A tó nevével ellentétben nem tengerszem, ettől függetlenül egyszer látni kell. Az óriási sziklafalakkal...
Budakeszi zöld oázisa
Ha csak rövid időre is, de szeretnénk kiszakadni a városi forgatagból, és a természet szépségével feltöltődni, egy lakhelyünkhöz közeli arborétum mindig jó választás lehet. A hétvégén a Budakeszi Erdészeti Arborétumot vettük célba, ahol igazán különleges növényfajok és lenyűgöző óriásfák között sétálhattunk, és bizony, volt mire rácsodálkozni.  2019.04.29.
Tavaszi zsongás a Jegenye-völgyben
A Solymár közelében lévő Paprikás-patak völgye ideális túracélpont egy családi kirándulásra. Könnyen bejárható, és fő vonzerejét a viszonylag kis távolságon belül fellelhető izgalmas látnivalók adják. Találunk itt csörgedező patakot, két vízesést, megmászható dolomitsziklákat, forrást, piknikezésre alkalmas rétet, várromot és kilátópontot. Nem tudom, kell ennél több?  2019.04.13.
Trükkös Csacsi-rét
A Normafát nem kell bemutatni, mert ez az a kirándulóhely, ahol szinte minden fővárosi legalább egyszer megfordult már. Van viszont a közelében egy kevésbé felkapott pihenő, amit Csacsi-rétnek hívnak, ahol mi is piknikeztünk egyet.  2019.03.25.
Kikelettúra két kilátóval – Hárs-hegy kör
Kopogtat a tavasz, ilyenkor még azoknak is megjön a kedve a szabadtéri programokhoz, akik egyébként nem nagy túrázók. Mi egy rövid, ám annál érdekesebb kirándulással nyitottunk a Budai-hegységben, amelyben van két kilátó, egy miniszurdok fahíddal, egy rejtélyes barlang és sok-sok látnivaló, amiért a gyerekek is szeretni fogják.  2019.03.23.
Tavak föld alatt és föld fölött Tapolca szívében
Tombolhat kánikula, eshet eső vagy hullhat hó, a Tapolcai-tavasbarlang egész évben remek kiegészítése lehet egy balatoni kiruccanásnak. Itt télen-nyáron 20 °C körüli a hőmérséklet, és olyan dolgokat láthatunk és csinálhatunk, amit az országban máshol nem: egy város alatti barlangrendszerben csónakázhatunk. A Malom-tavat pedig a föld felett nem érdemes kihagyni.  2018.10.24.
Balatoni kilátóhelyek, ahonnan csodás az őszi panoráma
Végre itt az aranyló ősz a vénasszonyok nyarával karöltve, amikor még azok is szívesen kirándulnak, akik egyébként nem nagy természetjárók. Színes lombok alatt sétálhatunk, és ehhez jön hozzá a meleg őszi táj, a madárricsajtól hangos erdők tüdőt tisztító illata. Bámulatos panorámákat láttunk a Keszthelyi-hegységben.  2018.10.15.
Koloska-völgyi kirándulás vadregényes sziklákkal és festői kilátásokkal
Balatonfüredről induló izgalmas körtúra két kilátóval, csodaszép panorámapontokkal és a Balaton-felvidék egyik legváltozatosabb erdei útvonalával turbózva. A Koloska-völgy pedig sokkal érdekesebb, mint amilyet kisebb ismertsége miatt elfoglal a túrázók körében.  2018.06.02.
Gugyor, a bakonyi rejtekhely
A Bakony mélyén, Bakonybél közelében megbúvik egy 300 méteres szurdok, amiért érdemes több órát autózni, buszozni, vonatozni, bakancsot húzni és kilométereket gyalogolni, mert a látvány minden addigi természetélményedet felülírja. Ahová, ha besüt nap – de ha nem, akkor is – egy mesevilág tárul a szemed elé. A Kertes-kői-szurdokban jártunk. 2018.05.31.
Római fürdő a Gaja-szurdokban
A Keleti-Bakony egyik legszebb helyének tartják a Bakonynána közelében található Római fürdő néven ismert vízesést. Ha van néhány szabad napod, megéri ide ellátogatni, jó túra és kikapcsolódás lehet az egész család számára. Mi bevállaltuk, és elámultunk. 2018.05.13.
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. augusztus
Czigány Dávid:
Tornyosuló
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...