MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

HOSSZÚLÉPÉS

2017.07.18.
Tömeg nincs, vadon, az van – Ördögi-kör a Bakonyban
Árnyas lombsátor, burjánzó aljnövényzet, sziklás patakmeder, mohás kőtömbök, bedőlt fák és izgalmas drótkötélpálya. Ördög-árok és Kő-árok. Bejártuk a Magas-Bakony egyik legszebb túraútvonalát, és nem bántuk meg, valamit megéreztünk a Bakony vadságából...
2017.06.17.
Kilátó és óriási golflabda a Bakony csúcsán
Ha a Bakonyban kirándulsz, a Kőris-hegyet nem érdemes kihagyni. Már csak azért sem, mert a tetejére kalandos út vezet gyönyörű, erdős vidékeken keresztül, és nem utolsósorban, hogy el tudd majd mondani, jártál a Bakony legmagasabb pontján.
2017.06.16.
Szürreális életképek a dunaújvárosi erdőből
Ha a Dunai Vasmű mellett bevetjük magunkat a kiserdőbe, hirtelen mintha egy furcsa, régi sci-fiben találnánk magunkat: a gyár kiszolgált, hatalmas gépeit évtizedekkel ezelőtt a fák között állították fel, mára pedig szépen körbenőtte őket a természet.
2017.06.15.
Nemcsak szép, de izgalmas is – Krk szigete
Változatos, szép, könnyen bejárható, mégis izgalmas. Azt hozol ki belőle, amit akarsz. Gyakorlatilag ajánlható bárkinek. És csak mellesleg a horvát tengerpart rajongóinak. Krk-szigetén jártunk.
Meglátogattuk az ország egyetlen vidramenhelyét
Árnyas erdei földúton döcögünk Lábod község határában, be az erdő mélyére, ahhoz a tórendszerhez, ami Magyarország egyetlen vidraparkjának ad otthont. A területen menhely is működik, így izgatottan várom, hogy Balogh Márta, a vidrák gondozója és pótmamája...
2017.06.04.
Bakony-járók paradicsoma – Cuha-völgy
Nem véletlen, hogy a Magas-Bakony egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. Egyszerre vadregényes, könnyen bejárható, és olyan magával ragadó a táj, hogy szinte észre sem veszed, hogy legyalogoltál néhány kilométert a Cuha patak szurdokában. Magas vízálláskor...
Mi is újra gyerekek lettünk a Gyadai Tanösvényen
A Naszály északi lábánál kialakított körtúra főleg akkor tökéletes választás, ha gyerekkel vágsz neki, de egy kellemes ősz eleji séta helyszíneként sem utolsó. Szakadék felett átívelő függőhídon lépdeltünk és hosszú pallósoron vesztünk bele a sűrű erdőbe. 2017.05.28.
Római fürdő a Gaja-szurdokban
A Keleti-Bakony egyik legszebb helyének tartják a Bakonynána közelében található Római fürdő néven ismert vízesést. Ha van néhány szabad napod, megéri ide ellátogatni, jó túra és kikapcsolódás lehet az egész család számára. Mi bevállaltuk, és elámultunk. 2017.05.27.
Kétszer is felfedeztem Visegrádot egy nap alatt
Egy könnyűnek ígérkező túra jó idővel és ismerős tereppel, avagy a lelkesedésből hogyan lesz nyűgös gyaloglás.  2017.05.23.
Ahol a legkoszosabbak lettünk a zöldön
Arra készültem, hogy a zárótúránk a budai zöldön húzósabb lesz, mint az eddigiek. Kicsit hosszabb távot, 16 km-t hagytunk a végére, Attila, a fotósunk azt mondta, hogy látványosságból is kevesebb jut majd, mert nagyrészt erdőkön keresztül vezet az út, és mászni is jóval többet kell, mint eddig. 2017.05.20.
Látványos völgytúra balatoni panorámákkal
Balatonfüredről induló izgalmas körtúra két kilátóval, mellbevágó panorámapontokkal és a Balaton-felvidék egyik legváltozatosabb erdei útvonalával turbózva. A Koloska-völgy pedig sokkal érdekesebb, mint amilyet kisebb ismertsége miatt elfoglal a túrázók körében.  2017.05.15.
Ketten hét táskával a Zöldön – Normafa–Hármashatár-hegy
Azért jó egy fotóssal kirándulni, mert ő azt is meglátja, amit én nem biztos, hogy észrevennék. Meg kicsit amiatt is, hogy sűrűn lehet „legálisan” pihenni, hiszen sokszor kell megállni a fényképezéshez. De fotóssal túrázni időnként mókás is, most például azért, mert Attila a felszerelésekhez összesen hat darab kisebb-nagyobb táskát, pakkot, szütyőt hozott magával, ezzel szemben rajtam egyetlen magányos kis hátizsák volt, csupán félig megtömve. Így indultunk el a budai zöld második etapjára.   2017.05.14.
Gugyor, a bakonyi rejtekhely
A Bakony mélyén, Bakonybél közelében megbúvik egy 300 méteres szurdok, amiért érdemes több órát autózni, buszozni, vonatozni, bakancsot húzni és kilométereket gyalogolni, mert a látvány minden addigi természetélményedet felülírja. Ahová, ha besüt nap – de ha nem, akkor is – egy mesevilág tárul a szemed elé. A Kertes-kői-szurdokban jártunk. 2017.05.07.
A bakonyi Gyilkos-tó - feltöltődés receptre
Van a Magas-Bakony rengetegében egy különleges hely, amely egyszerre vad, romantikus és sejtelmes. Ahol a mozdulatlanságba dermedt facsonkok úgy meredeznek ki a víztükörből, mintha évszázadok óta arra várnának, hogy megpillantsd és felfedezd őket. A Gyilkos-tónál megváltozik a világ.  2017.05.06.
A Teve, a Mackó és a Nagy-Kevély a Pilisben
Az április jól megtréfált mindenkit a szeszélyességével. Ha kifogunk azonban egy jó kis időablakot, amikor sem erős szél, sem eső, sem hó nem zúdul a nyakunkban, megéri kimozdulni a szabadba, mert a tavaszi természet bizony aranyat ér. Mi a Pilisbe ruccantunk ki, ahol egy nem túl nehéz, viszont látványos túrát jártunk be, ami ideális célpont lehet akár gyerekkel is.  2017.04.24.
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>

Megyeri Máté:
Berepülés
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...