MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

2019.05.19.
Kincseket találtunk alig negyedórára Szilvásváradtól
Upponyi-szoros, Damasa-szakadék, Három-kő-bérc, Kalica-tető, Lázbérci-tó – az Upponyi-hegység mélyén megbúvó gyönyörű bércek és sziklaszorosok nevének hallatán még a gyakorlottabb természetjárók közül is akad, aki felkapja a fejét, és elgondolkozva...
2019.05.12.
Bazilikák az erdő mélyén
Magyarországon számos olyan hely létezik, ahol a szakralitás és a természet szorosan összefonódik. Túracélpontként választott, csodálatos környezetbe épített templomaink a természetjárás örömén túl lelki feltöltődésre is szolgálnak.
2019.05.11.
Óbükk, az ismeretlen föld
Magyarország északi peremén, a történelmi Nógrád és Gömör vármegyék határán hullámzó Vajdavár-homokkővidék, vagy ahogyan a helyiek hívják, az Óbükk a turisták előtt még ma is terra incognita, azaz ismeretlen terület.
2019.05.07.
Barangolás a vadregényes „Kicikla-szurdokban”
Hosszú-hosszú esztendők után végre sikerült nem munkával ünnepelni a munka ünnepét. Egy múltbéli adósságunkat pipáltuk ki, mivel a RP-DDK vándorlás során egy novemberi esős napon jártunk Nagybakónak környékén, és akkor életveszélyes lett volna felkeresni...
2019.05.06.
Egy nap, két teljesítménytúra – Sümeg és a Somló
Két rövid túra kitűnő párosítás, főleg, ha elég közel vannak egymáshoz. Márpedig Sümeg és a Somló között alig fél órás autóutat kell csak megtenni. Kézenfekvő választás volt tehát a Fehér-kövek és a Barangolás a Somlón teljesítménytúra. A közelség...
2019.05.05.
A Medves-vidék gyöngyszemei
Nógrád megye északi peremén, a szlovák határ mentén, a Cserhát lankái és a Mátra bércei által körül ölelt vulkánok tüzében született gyönyörű hegyvidékünk, amely az egykoron benne tanyázó nagyvadakról kapta nevét: ez a Medves-vidék.
A Káli-medence mindig tud újat mutatni
Vegyél egy nagy medencét, és pakold meg érdekes látnivalókkal, helyi különlegességekkel! Menj körbe, többnyire a szélén – de ne lepődj meg, ha ez nem lesz lapos, mint a belseje! Sőt: készülj fel sok-sok panorámára, és tudd: ezeknek ára is lesz. De ha szeretsz túrázni, mindezt örömmel teszed majd meg – és máris Káli tényleg! 60 TT teljesítő lettél!   2019.05.02.
Két országnyi túra a Kőszegi-hegységben
A nyugati határ mentén elhelyezkedő, alpesi hangulatú Kőszegi-hegységünk legmagasabb pontjáról, Írott-kőről számtalan klassz túrát tehetünk. A két országra tekintő panorámákon túl, hűs források, virágos rétek és nagy szintkülönbségek várnak.  2019.04.30.
Pazar panorámák a lillafüredi sziklakilátókról
Lillafüredet bizonyára mindenki ismeri, azt azonban már jóval kevesebben tudják, hogy a völgy peremén körös-körül szinte függőlegesen kiugró, hófehéren szikrázó dolomitsasbércekről milyen különleges panorámák tárulnak a túrázók elé.   2019.04.28.
A vadregényes Bél-kő ormain
Eger felől Szilvásvárad felé autózva egy pillanatra tátva marad az ember szája, amikor egy útkanyarulatnál egyszerre csak megpillantja Bélapátfalva piros cserepes tetői felett a Bél-kő jellegzetes, szinte műremekké faragott monumentális tömbjét. 2019.04.27.
Kőpanorámák a Bükkben
A Bükk legvarázslatosabb vidéke, a Nagy-fennsík és az azt délről szegélyező kövek vonulata klasszikus túra keretében járható be. Miközben megismerkedünk az Olasz-kapui tanösvény unikumaival, páratlan kilátásokat is élvezhetünk. 2019.04.25.
Kőről kőre a Keszthelyi-hegységben
Sziasztok, Emi vagyok. Megint egy nagyon jó túrán voltunk apával, és sikerült életem első húszas távja. Ezúttal a Keszthelyi-hegységben jártunk – méghozzá kőről kőre. Jártunk almáskertek és szőlők között, bazaltutcában és barlangban, szép erdőkben és a sztúpánál is. 2019.04.23.
Múlt és jelen egybeforr a zempléni hegyek között
A Háromhutai-hegycsoportban tett egynapos túránk során felkerestük a megkapóan szép Huták-völgyét, Rákóczi gyermekkorának várkastélyát, Regécet, a lenyűgöző formájú Pengő-kő szikláit, a Nagy Péter-mennykő sasbércét, és elidőztünk az éppen zöldbe boruló, hófehér törzsű István-kúti nyírjesben is. Utunk során emlékezetes pillanatokat idéztünk fel a történelemből, a Kéktúra múltjából és saját élményeinkből. 2019.04.19.
Gyerekeknek is szuper móka a PanoráMaraton
Sziasztok, Emese vagyok, ezúttal a Lövérekben jártam apával. Panorámákról szólt ez a teljesítménytúra, és tényleg sok szép kilátópontot érintettünk, pedig az idő elég borongós volt. Jártunk a Boszorkány tanösvényen, ami nagyon-nagyon tetszett. Szintidőre végigjártam a túrát, pedig le is sérültem közben. 2019.04.17.
A Balaton-felvidék még esőben is tud újat mutatni
Csodálatos környék, amit mindig érdemes újra bejárni, ám ez a túra még ismeretlen tereppel is kecsegtetett. A „Pirkanc hosszúlépés és társai” teljesítménytúra már a nevében is jelezte, hogy nem egy szokványos eseményről van szó. 2019.04.17.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. május
Orliczki Gábor :
Tekergős az út hazafelé
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...