MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

2018.05.14.
Tavaszköszöntő túra a Karancs–Medvesen
A Salgótarján körül húzódó pazar hegyvidékek legszebb bércein vezető Karancs–Medves-túrákon minden évben részt veszek valamelyik távon.
2018.05.11.
A Vendvidék a szépségek mellett kihívásokat is tartogat bőven
Hármashatártól hármashatárig három országon át: röviden ez a Vendvidék maraton 42 teljesítménytúra mottója, ami szépen össze is foglalja a lényeget. Magyarország legnyugatibb csücskéből indulva szlovén, majd osztrák tájakon barangolhattunk, megcsodálva...
2018.05.08.
„Őrzők” nyomában a vadregényes Őrségben
Őrállók földjén, dimbes-dombos szereken és völgyekben, szoknyás haranglábak, kaszálók és pajták között barangolhatott, aki kipróbálta az Őrség teljesítménytúra valamelyik távját. Találkozhattunk helybéli emberekkel csakúgy, mint pompás virágzó rétekkel...
2018.05.06.
Barangolás a magyar olajbányászat bölcsőjében
Egy kellemes tavaszi hétvégét töltöttünk a Kelet-Zalai-dombság ölelésében. Aktívan szerettünk volna pihenni, így tettünk két, egyenként 20 km-es gyalogtúrát is. Első nap a hazai kőolajbányászat szülőföldjén barangoltunk, és felfedeztük az ország egyik...
2018.05.05.
Bazilikák az erdő mélyén
Magyarországon számos olyan hely létezik, ahol a szakralitás és a természet szorosan összefonódik. Túracélpontként választott, csodálatos környezetbe épített templomaink a természetjárás örömén túl lelki feltöltődésre is szolgálnak.
2018.05.02.
A Káli tényleg alaposan megizzasztott
Nemhogy nyárias melegben, de kifejezetten hőségben zajlott az idei Káli tényleg 60 teljesítménytúra – ami aztán alaposan fel is adta a leckét mindannyiunknak. A lenyűgöző tájak, csodás panorámák és a Balaton-felvidék szépsége és varázsa azonban bőségesen...
Boszorkányos medvesi panorámák
A Medves-fennsík bazaltjának kiemelkedő sziklaszirtjét koronázó Salgó vára a közeli Boszorkány-kő csipkéihez hasonlóan páratlan panorámát ígér. 2018.04.24.
Kab-hegy, duplán az igazi
Ismétlés a tudás atyja? A Déli-Bakony legmagasabb pontját, az antennákkal tűzdelt Kab-hegyet vettük célba, és – akárcsak három hete az Írott-kő esetében – az élményt meg is dupláztuk. Szinte júliusi melegben, de sikerrel vettük a kétszeres kihívást.  2018.04.24.
Bringával néztük meg Siófokot és környékét
Mostani 50 km körüli tekergésünket a Balaton fővárosa körül tesszük meg. Ellátogatunk a régmúltba, bejárjuk a környező falvakat, melyekben a haza- és szabadságszeretet ékes példáit találjuk, s ahol ma is kiemelkedően ápolják a „turini remete” emlékét. Kicsit ejtőzünk a Sió partján, majd vadregényes tavak közt érkezünk vissza a mindig nyüzsgő Siófokra.  2018.04.21.
Sárkányok kertje, a „hepehupás vén Szilágyság” tündéri kővilága
Még középiskolásként olvastam Orbán Balázs és Xántus János festői sorait erről a romantikus hangulatú vidékről, így régi vágyam teljesült, amikor egy kalotaszegi buszos kirándulás csúcspontjaként elindulhattam felfedezni ezt a geomorfológiai ritkaságot rejtő vidéket. 2018.04.21.
A Mátra bércei most sem adták magukat ingyen
Bérc. Elég ennyit mondani teljesítménytúrázó körökben, és mindenki tudja, miről van szó. Nem ez a „leg”: vannak jóval hosszabb túrák, szintesebbek és nehezebbek is. A Mátrabérc mégis közismert, elismert, talán legendás is. Még a térképre is felírják a nevét, és saját turistajelzése van. Idén is sokan voltunk, de lett egy nem várt kísérőnk is, a hirtelen jött nagy meleg. 2018.04.17.
Vízesés a szomszédban
Lépjünk túl a „Horvátország, tengerpart, Plitvicei-tavak”-asszociáción, és csemegézzünk déli szomszédunk szebbnél-szebb tájai között. Elindulhatunk Horvátországba fürdőruha nélkül is, mert a tengerparton kívül is akad bőven látnivaló. A Magyarországhoz legközelebb eső Papuk Természetvédelmi Park lenyűgöző vízesése kitűnő túracélpont az év bármely szakaszában.   2018.04.16.
A malaclevestől a mediterrán mészkőszirtekig
A Bükk-hegység meredeken leszakadó nyugati peremén méltóságteljesen emelkedő, pusztulásában is csodaszép Bél-kő a családunk egyik kedvenc kirándulóhelye. Itt egy helyen szinte mindent megtalálunk, amiért érdemes elindulni egy szép tavaszi szombat reggelen: napfényben fürdő, üde, zöld erdei ösvényeket, kalandos sziklamászásra csábító mészkőszirteket, lenyűgöző panorámákat, és végül, de nem utolsósorban a család kedvenc levesét, a savanykás malacragulevest is. 2018.04.16.
Visszatérés tavasszal az Alföldi Kékre
Újabb 23 kilométer az Alföldi Kéktúrán, gyönyörű tavasz, 12 fok, szikrázó napsütés, Károlyi-kastély, tavaszi daruvonulás, Árpádhalom, életfa, csongrádi dombok – végre újra a Kéken! 2018.04.13.
A Kőszegi-hegység minden szempontból nagy élmény
Akasztják a hóhért! Életemben először kipróbáltam, milyen is a „túlsó térfél”. A szombathelyi Borostyánkő Egyesület tagjaként alaposan kivehettem a részem egy teljesítménytúra rendezéséből. Állíthatom, hogy nagyon sok idő, pénz és energia, de hatalmas élmény!  2018.04.10.
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...