MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Túracipellő

2018.12.05.
Madáretetős kirándulás a Normafán
Nagyon nem mindegy, hogy gyerekekkel hogyan és hova kirándulunk, ebben a szürke, hideg időben pedig még a szokásosnál is nagyobb kihívás a szabadba vinni a gyerekeket. Itt egy – szerintem – remek ötlet: etessünk közben madarakat! Nekünk legalábbis bevált. December...
2018.11.17.
A varázslatos cserszömörce nyomában
A természet rengeteg csodás jelensége közül minden évszakban van pár, amely nemcsak fotósok és természetjárók, de a természetbe ritkábban kirándulók ezreit is képes megmozgatni. A tiszavirágrajzás, a szentjánosbogár-rajzás, a daruhúzás és vadlúdsokadalom...
2018.11.09.
Pisztrángfalás Visegrádon
Magyarország egyik legszebb patakvölgye, az Apát-kúti-völgy kiváló terep egy kis gyerekfárasztásra.
2018.10.30.
Kirándulások a mesés Medves-vidéken
Ha a jó családi kirándulás ismérve a viszonylag könnyen megközelíthető, de látványos, sok érdekességet felmutató helyszínek megléte, amely mellé még mese is költhető, és a felnőttek is megtalálják számításaikat, akkor a Novohrad–Nógrád Geopark egy...
2018.10.11.
Meglepetéshinták a Basina oldalában
A Pilisi kilátások túramozgalom egyik kifejezetten családbarát célpontjának tűnt a Piliscsév feletti, 378 m magas Basina meghódítása. A turistaúton csak pár éve megközelíthető hegyen egy rövid kaptatóért cserébe pazar panoráma, vadregényes erdő és egy...
2018.08.27.
Gyerekekkel a Székelyföldi Legendárium nyomában
Idén nyárra azt találtuk ki, hogy mesés kirándulásokat teszünk a régen látott és már nagyon hiányolt Székelyföldön az általunk tavaly felfedezett Székelyföldi Legendárium segítségével. Csodás módja ez a távolságok és az infrastruktúra hiánya miatt...
Családi kirándulóparadicsom és hintás hegy a Bécsi-Alpokban
Családi hétvégét tervezünk, de még nem tudjuk, hova? Ne legyen túl messze, viszont biztosra mennénk játékos programok, túralehetőségek és érdekes látnivalók tekintetében. A Bécsi-Alpok és Mönichkirchen környéke egy igazi szenzációt is tartogat. Az ún. Hintaösvényt teszteltük több más gyerekközpontú látványosság mellett.  2018.08.21.
Családi túraközpont az első osztrák hegyen
A sokak által ismert St. Corona am Wechselben, illetve tágabb környékén, a Wechselland térségben gondoltak egyet, s a visszafejlesztett sípályák helyén létrehoztak egy osztrák mércével is egyedülálló családi túraparadicsomot. Az Alsó-Ausztriai Idegenforgalmi Hivatal jóvoltából kipróbáltuk, és mit mondjunk, fülig ért a szánk. 2018.08.08.
A Pilis rendhagyó meghódítása gyerkőcökkel
Mivel az elmúlt évek során a Budai-hegység jelentős részét bebarangoltuk, idén tavasszal beneveztünk a zseniális Pilisi kilátások túramozgalomba, hiszen egy gyönyörű, könnyebben elérhető csúcs meghódítása mindig kiváló gyerkőcös cél, főleg, ha a tetején pecsételni is lehet. 2018.07.16.
Talpalatnyi vadon Budapest központjától pár lépésre
Kőbányán kirándulni? Nagyon is! Még akkor is, ha a forgalmas Keresztúri út és a Túzok utca kereszteződésében Kusturica filmet idéző a hangulat: ha nem is disznók és nem is Trabantot rágnak, de egy rozsdarágta fémtelepen soványka juhok legelik a csenevész füvet, meg néha a szemetet. Pár lépésre innen azonban már ölyv kőröz felettünk: megérkeztünk a Felsőrákosi-réteket bemutató tanösvényhez.  2018.06.27.
Ennél jobb gyerkőcös túrát Szlovákiában nem találunk
Két muzeális kisvasút, egy erdei szabadtéri múzeum egy gyönyörű patakkal, kibérelhető menedékház, állatok, őserdő és remek, családbarát éttermek. Mindezt együtt tudja az érintetlen Vepor. 2018.06.09.
Kárpáti gerinctúra gyerkőcökkel? Igen, lehetséges!
A természetjárás csúcsa számomra a sátrazós (magas)hegyi vándorlás, amit kisebb gyerekekkel a terep nehézsége és a logisztikai kihívások miatt szinte lehetetlen művelni. Annál nagyobb volt az öröm, amikor ráleltünk a Rozsnyói-hegységre, ahol tapasztalt gyermekeink első, könnyűnek nem mondható, de mindenképpen mosolygós gerinctúrájukat tették.  2018.05.27.
Mesés túrahétvége a Bakonyban
A mozaikos, egyszerre szelíd és rejtélyes bakonyi táj sok mesés kirándulás alapja, amely tele van gyereklábnak is viszonylag könnyen elérhető, de nagyon változatos látványossággal.  2018.05.11.
Luxemburgi „kis Svájc”: Európa titkos turistaparadicsoma
Rokonlátogatóba utaztunk Luxemburgba, s ha már ott jártunk, felfedeztünk egy mind gyermek, mind felnőtt szemmel elsőrangú túrahelyszínt, a lenyűgöző sziklavilágáról ismert Müllerthalt.  2018.05.02.
Tóról tóra Tatán gyerkőcökkel
Tata elkényezteti a gyerekeket: a tatai Fényes tanösvény tó felett vezető pallóútját még a legdacosabbak is élvezik, a Cseke-tó angolparkjában műbarlangot és műromokat lehet felfedezni, az Öreg-tó pedig tavasztól őszig kiváló bringás terep a gyerkőcöknek.  2018.04.09.
<< 1 2 3 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. december
Nagy Ferenc:
Tükröződés
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...