MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

A Bakony, ami mindig meg tud lepni
A Bakony a maga vadregényes, változatos és sokszor érintetlen tájaival, hangulatával könnyen elvarázsolja az ide érkezőt. Természetesen ősszel is lenyűgöző: nem véletlen, hogy immár tizenöt éve rendezik meg a „Bakonyi barangolás” túrasorozatot. 2016.10.13.
Vidám Búbánat-völgyi kikapcsolódás dunai panorámával
Kellemes őszi napsütés, a természet rozsdabarnába hajló színei, megunhatatlan dunakanyari panoráma. Ha ezeket a jelzőket illesztjük egy túrához, akkor biztosan nem lövünk mellé. 2016.10.12.
250 kilométeres túra a Himalája hófödte hegyei között - 2. rész
Este összeraktunk minden információt, amit addig begyűjtöttünk. Mindenkit megkérdeztünk, aki szembe jött velünk, és úgy döntöttünk, elindulunk felfelé addig, amíg úgy látjuk, hogy nincs probléma. Megbeszéltük, hogy visszafordulunk, ha nem biztató a terep. Felmegyünk 5416 méterre, és ha kell, visszajövünk onnan. Úgy gondoltuk, elég jól körüljártuk a témát, minden lehetséges infót begyűjtöttünk, vettünk hóláncot, és szerintünk egy jól átgondolt döntést hoztunk. 2016.10.10.
A Gyömbértől a Chopokig az Alacsony-Tátrában
Szeptember végén még éjszakának érzed a hajnalt, amikor a 4 órai ébresztő – és a véredben azonnal felcsapó adrenalin – kivet az ágyból. A hátizsákot már tegnap degeszre pakoltad – nem is bírt tovább várni, az oldalára borult, és talán az ajtóig is elaraszol, ha időben fel nem támogatod. De ma eljött az ő napja.   2016.10.03.
250 kilométeres túra a Himalája hófödte hegyei között - 1. rész
Mivel a párommal mind a ketten nagy sportolók és túrázók vagyunk, így csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül elő a Himalája, mint lehetséges úti cél. Nagy lelkesedéssel vártuk, hogy elinduljunk és megtapasztaljuk, hogy milyen lesz a világ legmagasabb hegyei között túrázni. Kinéztük magunknak az Annapurna-kört, ami az említett hegyláncot járja körül. 2016.10.03.
Szarvasbőgés a Mecsekben
A Dunántúl déli részét elfoglaló Mecsek nemcsak geológiai szempontból, hanem látnivalóit tekintve is hazánk közkedvelt túracélpontja. A Jakab-hegy hasonló okokból keresendő fel. Kialakulását vizsgálva itt is a Pannon-tenger idejébe kell visszanyúlnunk, amelyből a Mecsek és a Bakony délcegen emelkedtek ki. A hegység déli oldalán található Babás-szerkövek és a Zsongor-kő minket is megbabonáztak. 2016.10.02.
Hévíz, Keszthely, Badacsony: balatoni látnivalók a vízparton túl
Több alkalommal jártam már Hévíz és Keszthely környékén, például kéktúrázás közben. Mit csinálhatunk errefelé, ha már eleget fürdőztünk, vagy ha rossz az idő, és nem tudunk strandolni? A környék rengeteg látnivalót kínál a vízparti lángososon és a szomszéd törülközőn magasodó sörhason túl is. 2016.09.28.
100 kilométer a nyugati végeken
Az Őrvidék-Várvidék teljesítménytúra a nyugati végek legszebb részén a Kőszegi-hegység magyar és osztrák oldalán vezet. Az alábbi élménybeszámoló a 100 kilométeres táv legyűrését mutatja be.  2016.09.28.
Ami közös Egerszalókban és Pamukkaléban
Nem olyan régen az egerszalóki sódombnál jártam. Elmesélem, hogy miért kellene mindenkinek legalább egyszer ellátogatnia erre a varázslatos helyre. 2016.09.27.
Függőhíd az Alpokban
Az Alpokban egyre több élményelem gazdagítja a többezres csúcsok közti túrázást. A „semmibe vezető” függőhidak magasságukkal vagy hosszukkal igyekeznek kivívni a legjobb helyeket a toplistán. Az Ausztria Salzburg tartományában található Stubnerkogel függőhídja – a maga 140 méteres hosszával – és az egyedi kilátók bizonyosan előkelő helyet foglalnak el a látványosságok sorában.   2016.09.27.
Lövértúra – gyalog az igazi, de futva sem rossz
A Soproni-hegység minden évszakban jó választás, főként, ha túrázással kívánjuk eltölteni az időt. Olvasónktól kaptuk e beszámolót, amelyben a Lővér IVV 20 teljesítménytúrán szerzett élményeiről ír.  2016.09.26.
A Kelet-Mecsek legmagasabb csúcsai között
A Mecsek keleti tömbjét festői szépsége, mély völgyekkel, patakokkal szabdalt hegyhátai miatt nem véletlenül nevezte Kun Lajos, egykori kárászi plébános „kis Svájcnak”. A hegység legmagasabb csúcsai, köztük a Zengő is ezt a tájat koronázza. A Mecsek minden évszakban varázslatos, de ősszel, szarvasbőgéssel színezve felejthetetlen! 2016.09.20.
Ifjú Természetjárók – Az utánpótlás-nemzedék
A csoportot azért hoztuk létre, hogy rácáfoljunk a közhiedelemre és bebizonyítsuk: a tizen- és huszonévesek közt is szép számmal akadnak lelkes kalandorok, akik szabadidejüket a természetben töltik. Az idősebbek nehogy megsértődjenek. Nem célunk kirekeszteni senkit, a csoport létrehozásával pusztán azt szeretnénk megmutatni: van utánpótlás. 2016.09.19.
Füred, a Mátra kapuja
A Kékes délnyugati lábánál fekvő Mátrafüred és északi szomszédja, Sástó, joggal nevezhető a Mátra kapujának. Számtalan túraútvonala mellett megannyi szabadidős programot kínál az idelátogatóknak. 2016.09.13.
A Magas-Tátra lengyel lábánál
A Magas-Tátra nevének hallatán többnyire a 2000 méter feletti csúcsokra gondolunk, pedig vannak ám szép helyek alacsonyabban is. Ereszkedjünk csak pár száz méterrel lejjebb, és a szubalpin erdők, vízesések és tavak csodálatos harmóniáját találjuk majd. 2016.08.30.

Közösségi oldalak
2017. március
Nádasi Tibor:
Útra készen
Gerecse 2017 - Már lehet online nevezni!
A 36. Gerecse 50 távjai 2017-ben sem változnak, a klasszikus 50-es mellett 30, 20 és 10 km-es szakaszok...