MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Eplénytől Bakonynánáig a szűz hóban
Miután megcsodáltuk a holdfogyatkozást, felejthetetlen havas túrán előbb az eplényi síaréna kiváló minőségű, „vasalt” pályáin, majd a Keleti-Bakonyban tapostuk a sok helyütt szűz havat. 2019.02.06.
A Tihanyi-félsziget télen is nagy élmény
A Balaton csodaszép, igaz? Tihany pedig varázslatos; minden része, minden porcikája. Februárban is, igen! Borongós idő, sok ember és némi sár sem tarthat vissza. Főleg elsőrangú szervezés mellett, ahol kifogástalan jelzések és pazar ellátás is dukál. Nem beszélve a különleges díjazásról: a Téli Tihany teljesítménytúra tizedik rendezése maradandó élmény lett.  2019.02.04.
Egy hét téli kéktúra
Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy új kéktúrafüzetet vásároljak magamnak. A régi fajtából kettőt már kivégeztem, most jöhet a szép, új kiadású. Ha már megvan, vágjunk is bele! És ha már megyek, akkor tegyem is emlékezetessé, mondjuk, egy januári sátorozással. Néhányan azt mondták, nem vagyok normális. Talán igazuk van, de ez engem nem zavar.  2019.01.24.
Dupla élmény – téli Kőris kétszer
A téli Bakony nem vicc. A Téli Bakony teljesítménytúra sem volt az. Alaposan megdolgoztatott durva körülmények híján is, de mindeközben sok-sok élményt és örömet is adott. Zegzugos útvonal, eddig még nem felfedezett látnivalók, és remek közösség: ez volt a Kőris-hegyi maraton 43 TT.  2019.01.22.
Varázslatos tél a Keleti-Cserhát bércein
A meteorológusok havazást jósoltak 500 m fölötti magasságban, mi pedig feszülten figyeltük este az élő csapadéktérképet, hogy tervezett úti célunk, a Kelet-Cserhát vonulatain vajon mi esik. Az ablakon kinézve nem voltunk bizakodók: vigasztalanul szakadt az eső. Aztán reggel mégis nekiindultunk. Nem bántuk meg. 2019.01.22.
A hólepte Hegyalja gyöngyszemei a Vöröstoronytól Trauconfalváig
Január közepén, egy jégbe dermedt, szürke szombat délelőttön a sárospataki Bodrog áruháznál a buszról leszállva azon tanakodtunk, vajon normálisak vagyunk-e, hogy ilyen időben nekivágunk a Zemplén déli hegyeit átszelő Sárospatak-Erdőhorváti túrának? Alig tíz perc múlva azonban, amikor megpillantottuk a hómezőből büszkén kiemelkedő legendás Vörös-tornyot, eloszlott minden kételyünk: igen, már ezért megérte elindulni. 2019.01.18.
Vasparipával és az apostolok lován a Cuha-szurdokban
Régi vágyunk teljesült ezen a januári, napsütéses, hideg és havas hétköznapon. Szerettünk volna úgy túrázni a Cuha-patak völgyében, hogy nem találkozunk más emberrel. Most sikerült, túlságosan is jól. A 10-15 centiméteres, nagyrészt szűz hóban, az előző napok olvadásának köszönhetően magas vízállásnál, néhol jeges, rettentően csúszós talajon igazi kihívással ért fel a kirándulás, melyen egyúttal megtettük az első lépéseket a Közép-Dunántúli Piros túrán is. 2019.01.15.
Gyerekjáték volt az Évkezdő tekergő 15 teljesítménytúra
Nyolcévesen harmadszorra is teljesítettem ezt a túrát. Ez volt az eddigi legjobb: hóban, friss levegőn, sok szép kilátással. Kisütött a nap is, kék volt az ég, jókat ettünk-ittunk, és ami a legfontosabb, láttam sok-sok állat lábnyomát. Ezzel megvan a negyvenedik kitűzőm is. 2019.01.14.
A Vajdavár-vidék, ahol felírják a neved, hogy megtaláljanak
Ki hinné, hogy kicsiny országunknak is akad egy szeglete, ahol az erdőbe lépve gondos kezek írják fel nevünket egy füzetbe, hogy szükség esetén pontosan tudják majd, hogy kit is kell keresni, ki is kerülhetett bajba Magyarország legnagyobb egybefüggő, érintetlen erdőrengetegében?  2019.01.13.
Télen a fehér Kevélyen
A Pilis hegység 534 méter magas sasbérce, a Nagy-Kevély és vonulata, minden évszakban kitűnő túracélpontnak bizonyul. Csodálatos panorámát nyújtó fennsíkja nemcsak üde zölden, de hósipkával fedetten is magával ragadó. 2019.01.11.
Évkezdő börzsönyi körtúra
A Nagyirtáspuszta és Nagybörzsöny közötti, széles panorámákban gazdag körtúra nemcsak az ünnepi „bejglisokk” leküzdésére alkalmas, de végigjáróját felejthetetlen túraélményben is részesíti. 2019.01.09.
Zalai dombok rejtekén, keresztek és kápolnák nyomában
Szelíd dombok lankái, erdők és mezők, gyümölcsösök és szőlők mindenfelé. És aprócska, eldugott falvak, béke és csend. Keresztek és kápolnák – és mindezek mögött a zalai emberek világa, élete, sorsa. Téli teljesítménytúránkon mindezeket járhattuk végig, érezhettük meg, és hozhattuk haza magunkkal ezt az egyedi hangulatot.  2019.01.08.
Szabadon élő lovak és modern kori lovagok a karsztvidéken
A hópaplan alatt álmodó Jósvafő meghitt csendje, a hegyek közt szabadon élő hucul lovak ködből felsejlő sziluettje, a karsztvidéki lengyelség emlékhelye, az elpusztult Derenk falu és a turisták számára szinte ismeretlen, hatalmas várrom, Szádvár is belefért a mostoha körülmények ellenére nagyszerűen sikerült túránkba ezen a kissé elfeledett, ámde csodaszép hegyvidéken. 2019.01.04.
Évbúcsúztató teljesítménytúra a Balaton-felvidéken
Kellemes óévbúcsúztatás stílusosan: ez számomra az Örsi-Somlyó teljesítménytúra. Kiválóan szervezett és rendezett esemény, ahol mindig járhatok új, eddig ismeretlen ösvényeken, gyönyörködhetek a magyar tengerben, és finomságok között válogathatok. 2019.01.02.
A hó fogságában a Medves-vidéken
Gyönyörű látvány a szikrázó napsütésben ragyogó frissen behavazott táj, ám a szűz hóban túrázni sokkal nagyobb kihívás, mint gondolnánk. 2018.12.20.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. július
Czigány Dávid:
Tornyosuló
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...